De andere kant van Accra - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Dorien Venhoeven - WaarBenJij.nu De andere kant van Accra - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Dorien Venhoeven - WaarBenJij.nu

De andere kant van Accra

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

22 Maart 2010 | Ghana, Sunyani

Daar is ze alweer!
Op dit moment ben ik alweer lekker terug in Sunyani. Vorige week kwam ik nog een laatste keer onder mijn biebverplichtingen uit door met Mariette, Moses en de kinderen mee te gaan naar Accra maar deze week moet ik er toch echt aan geloven omdat Juan en ik de deadline op volgende week maandag hebben gesteld.
Zaterdag kwamen we terug uit Accra dus zondag en vandaag ben ik als een dolle aan het boeklonnen, hoekjes knippen en binnenlinnen plakken. Vandaag heb ik stickers en karton gekocht en ben ik nu in het internetcafe al het benodigde aan het uitprinten.
Maargoed, maandag was ik bij Mariette en stelde ik voor om mee te gaan naar Accra en een paar dagen voor au pair te spelen. Zo ging ik dinsdag de hele dag met Sam naar de Accra Mall en het zwembad van het Golden Tulip en vermaakte ik hem woensdag met een middagje bioscoop en nog meer Westerse luxe in de mall. Ik ben inmiddels al een paar keer in Accra geweest en ken al een heel aantal plekken maar hier was ik nog nooit geweest. Er ging een wereld voor me open in de enorme supermarkten met echte vleeswaren, de kledingwinkels met alleen maar nieuwe (geen tweedehands) kleren en de restaurantjes met echt softijs! Ik keek mijn ogen uit.
Verder hoorde er bij dit weekendje luxe iedere ochtend uitgebreid ontbijt met croissants!!!
Maar vergis je niet, er hoorde nog wel een beetje spanning bij: Donderdag had ik mijn interview voor University College, de opleiding die ik volgend jaar wil gaan doen. Hierbij hoort een strenge selectie procedure die bestaat uit een motivatiebrief en als die goed genoeg blijkt, een interview. Die eerste ronde was ik dus al doorgekomen en met de techniek van tegenwoordig hoefde ik niet eens naar Utrecht te komen om met mijn interviewer te praten. Ik zat om 9 uur (ja, had in alle zenuwen zelfs nog aan het uur tijdsverschil gedacht) keurig voor Mariettes laptop nadat we de dag ervoor de internetverbinding grondig hadden gecheckt. Uiteindelijk belde de interviewster op mijn mobiel en had ik me dus voor niks netjes aangekleed en voor de verandering eens opgemaakt. Het gesprek ging heel goed en nu is het nog vier tot vijf weken wachten op de uitslag.
Mariette en ik zijn vrijdagavond nog gezellig uit geweest en keken 'The Blind Side' in een echte bioscoop. Een hele mooie zelfs met een gigantisch scherm en heel mooi geluid. Wel een beetje jammer dat de stroom op een gegeven moment uitviel. Ach ja, het is en blijft Ghana en na vijf minuten was de generator aangezet en keken we de film, een echte aanrader, af.
We sloten Accra af met een diner in een extreem hip restaurant (vind je vast wel bij Google: Rhapsody's, Accra mall). We hadden de hele avond de slappe lach om de portier die bij de deur zei: Wil je hier naar binnen? Mag niet want je draagt slippers. Oh? Wil je alleen naar het restaurant? (Niet naar de bar) oke, loop dan maar door.
Ik moet eerlijk zeggen dat dat het wel ongeveer was wat ik over afgelopen week te vertellen heb. Het zal toch niet waar zijn? Als iemand nog iets heeft voor de vragenronde...

  • 22 Maart 2010 - 18:34

    Maria Korenromp:

    Hoi Dorien,
    Net weer je hele verhaal gelezen..nou als die University college jou niet aanneemt..dan snappen ze er niet veel van. Je hebt al zo'n voorsprong met alles wat je meemaakt.
    Op dit moment zijn 2 collega,s van mij in Accra. Die mogen daar een nieuwe spoed-eisende hulp helpen inrichten..ook een hele belevenis.
    Hier alles goed..het voorjaar staat voor de deur.
    Vorige week al een voorproefje gehad op Gran Canaria..waren dus al een mooi eindje op weg naar jou.
    1,5 Week geleden al diverse foto's en filmpjes gezien van Anton en Monique, mooi hoor !!
    De groetjes uit Zwolle

  • 22 Maart 2010 - 18:49

    Ellen:

    he dortje
    hoe gaatie met je ????????
    met mij super goed.
    laatst met de hanbal moest ik tegen voorwaards
    gelukkig hadden we wel gewonnen met 9-3
    ik hoor nog van je.
    toch????????????
    liefs je grote nichtje ellen

  • 22 Maart 2010 - 18:57

    Anke Veldhoen:

    hallo dorien hoe gaat het. met mij goet. ik mis je wel. ik hoop wel dat ik je snel weer terug zie.
    groetjes anke

  • 22 Maart 2010 - 19:12

    Marieke:

    Hey Dorien,

    Wauw, da's inderdaad een hele andere kant van Accra! Vorig jaar heb ik ook kennis mogen maken met de Mall en het zwembad van het Golden Tulip hotel. Unbelievable dat ook dát Ghana is...

    De brief van Mabena is aangekomen dankzij je ouders. Ben er superblij mee! En je kaart zat er ook bij. Ik neem 'm voor je mee!

    Groetjes en tot gauw!

    Marieke

  • 22 Maart 2010 - 22:25

    Mama:

    Leuk maar kort verhaaltje hoor.Ze moeten je maar harder laten werken!!
    We zijn weer aardig gewend hier.Hebben heel erg genoten en genieten nog na.
    Dikke kus mama

  • 23 Maart 2010 - 06:30

    Marja:

    Jeetje Dorien het is haast niet te geloven dat dit ook Ghana is. Jammer dat je geen reisleidster wordt om dit aan iedereen te laten zien. We hebben contact en nog steeds veel plezier. Ik hoop dat je aangenomen wordt. ze weten niet wie jij bent zo'n topmeid.
    groet Marja

  • 23 Maart 2010 - 13:34

    Gerry:

    Nog steeds geen kinderarts worden??

    groetjes van Gerry en een hele dikke knuf van Sjors

  • 28 Maart 2010 - 13:14

    Germa:

    Wederom een pakkend verhaal.

  • 31 Maart 2010 - 14:06

    Carla:

    Hoi Dorien,

    Ik vond het weer een erg leuk verhaal en hoorde dat je bent aangenomen op de Universiteit! Gefeliciteerd van ons drie tjes.

    Groetjes carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 65720

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

UCU in Africa

14 Juni 2011 - 09 Augustus 2011

Hanukkah - Vierde Editie

22 November 2009 - 27 Juni 2010

7 maanden vrijwilligerswerk

01 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Mijn eerste reis naar Ghana

Landen bezocht: