schorten te koop!!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Dorien Venhoeven - WaarBenJij.nu schorten te koop!!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Dorien Venhoeven - WaarBenJij.nu

schorten te koop!!!

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

02 December 2009 | Ghana, Kumasi

Goedenavond,

Snel he, dit volgende verslag! Dit is niet alleen omdat ik jullie, trouwe lezertjes op de hoogte wil houden van mijn nieuwe avonturen, maar ook vanwege een promotiepraatje:
Zoals ik de vorige keer al schreef ben ik samen met Marja druk bezig met de schorten. Iedere dag zetten we er een aantal in elkaar en inmiddels ben ik gepromoveerd van strijkhulp (de meelzakken moeten eerst gestreken worden) tot Cutter (Knipper). Iedere dag heb ik al een aantal patronen geknipt. Daarna zet Marja (of zelfs Loes, die is vandaag ook achter de naaimachine gaan zitten!) ze in elkaar.
Het resultaat is te zien op de bijgevoegde foto, geshowd door een aantal modellen uit Hanukkah. Maargoed, waarvoor maken we die schorten nou eigenlijk? Juist, voor de verkoop in Nederland. Voor 15 euro heb je een geweldig kerstcadeau. Handgemaakt door Marja, Loes en mij. Wil je een schort bestellen? Mail dan naar Marja: mljboetershoogland@hotmail.com Zij gaat maandag weer naar Nederland en zorgt dan dat de schorten bij je terecht komen. De prijs is dus 15 euro plus eventuele verzendkosten. Heb je een voorkeur voor een kleur, geef dat dan even aan in je mail.
Dan nog een kort normaal verslagje: Morgen ga ik met Esther mee naar school en vrijdag gaan we waarschijnlijk naar het dorpje waar Adwua en Rose vandaan komen. Dat is nog heel primitief en sluit waarschijnlijk aan bij het idee dat veel van jullie waarschijnlijk hebben van Ghana.

Groetjes! Dorien

PS: Het bankrekeningnummer van Marja is 357323009. Je kunt het bedrag gelijk hierop storten of, als het handiger is je schort via mijn moeder af te halen, kan je ook eerst aan mijn moeder betalen. Die regelt het dan verder.

  • 02 December 2009 - 21:08

    Corine:

    Hee topper!
    Dingen die me opvallen in je stukken:
    - Word je in Ghana dus toch wel bruin? Niet alleen de bovenkant van je voeten & het puntje van je neus? haha
    - Wat gaaf dat je in de auto door het Ghaneese landschap hebt gecrosst! Hoe zijn de schakelbak en de koppeling?
    - Die schorten zijn leuk zeg! Ik denk dat ik er wel eentje ga bestellen voor hier in Nijmegen, denk ik elke avond tijdens het koken aan je ;)

    Ik heb maandag je ouders, Teun en Aniek op Radar gezien. Leuk jo!

    Liefsss,
    Corine.

  • 02 December 2009 - 21:47

    Ratna:

    Wauw, de tijd gaat echt snel! Ik kijk even niet op je site en je bent alweer anderhalve week in Ghana en nu zit je alweer in het weeshuis. Zo ongelofelijk bad-ass, dorien and a red truck. Ahh ik zie je al helemaal voor me! Wat ik me trouwens nog afvroeg, toen je daar aan het zwembad lag, maar vooral toen je aan het strand lag en die jongens naar jullie toekwamen, lag je toen in je bikini te zonnebaden..? Ik dacht dat zoiets een beetje taboe is daaro, or am I utterly mistaken?

    Lots of love!

  • 02 December 2009 - 21:55

    Ratna:

    Owja,ik moet nog even melden hoe ik me jou door het landschap zie rijden: lange zandweg door de steppe, zonnebril op, door de zon blond geworden haren wapperend in de wind en dikke stofwolken die de rode truck omringen.
    Klopt het een beetje :P? And I would be delighted to buy an apron from you, zal mijn keukenprinses mama wel nice vinden!

    Kusjes

  • 02 December 2009 - 22:51

    Marieke:

    Hey Dorien,

    Wat leuk, al die vrolijke kleurtjes op je schortenfoto! Ik heb Marja een mailtje gestuurd, wil er dolgraag een hebben!

    Please, say hi to Mabena and give all the children a big hug!

    Lots of love,

    Marieke

  • 03 December 2009 - 09:42

    Ton Korenromp:

    Hallo Dorien en Loes,leuk om iets tastbaars te hebben uit Ghana en ook nog een schort door jullie zelf gemaakt.Ik heb er een voor mezelf besteld.Denk aan de maat hihi.Leuk om de verslagen te lezen.Geniet van de leermomenten.Dorien alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 03 December 2009 - 15:10

    Thea Ellenbroek:

    Hallo Dorien.
    Wat een leuke aktie, en wat zullen jullie hard gewerkt hebben achter de naaimachine .
    Alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag al wordt het deze keer wat primitief gevierd.Wij willen graag de groen met bruine schort!
    Thea

  • 03 December 2009 - 19:30

    Oma Klunder:

    Hoi Dorien en loes,

    WAT zijn jullie druk met schorten maken leuk hoor.
    Ik heb er ook een besteld
    bij Marja voor 5december
    nu komt Arie en Dieny er
    aan volgende keer meer
    groetjes liefs kus

    van oma.

  • 04 December 2009 - 10:37

    Ben:

    Hoi Dorien en Loes, mooie schorten die ga ik bestellen! ik vind die gele, van het meisje links op de foto het mooist. We gaan vanavond naar feest van Anja en Peer (jullie moeten op de hoogte blijven wat er hier gebeurt) en ik begreep dat je vader een warme douche krijgt! Heeft ie wel verdiend. Hier kutweer dus geniet er extra van. We gaan zaterdag met Maike, Aura en Frans en Eke sinterklaas vieren. Wel lekker dat jullie ver weg zitten dan loop je geen gevaar dat Piet je in de zak wil stoppen!
    Liefs, Ben

  • 06 December 2009 - 08:38

    Ellen :

    he dorien
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag namens ons allemaal gefeliciteerd. alweer negentien al best oud
    doei groetjes van de familie veldhoen

  • 06 December 2009 - 10:07

    Fam Tielbaard:

    Heey Dorien,

    We hebben je al even gebeld, en dat ging echt heel erg goed (uhum met die geweldige ghanese telefoonverbinding) maar we wilden je ook even feliciteren via het web. Dus : me ma wo awoda pa (spreek je uit als: mi ma wu a-wo-da pa). Je moet er zelf achter komen wat dat betekend. Nog een hele fijne dag vandaag!
    Liefs en kussen
    Henk, Carla en Niki

  • 06 December 2009 - 11:48

    Joske:

    Ook via deze weg: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je dag met al die lieve Ghanese kindjes om je heen!

    Liefs Joske

  • 06 December 2009 - 13:06

    Jan Bos:

    Lieve Dorien

    Ik wil je heel erg feliciteren vanuit Oldenzaal! Wat bijzonder om je verjaardag daar te vieren!
    De katholieke kerk heeft OOK nog een bedrag toegezegd voor Ghana. Ik hoop en zie dat je het heel goed hebt nu.
    groetjes

    Jan

  • 06 December 2009 - 13:56

    Carolien:

    Hey Doriene,

    helaas lukt het ons nog niet jou te bellen voor je verjaardag.Dan maar even zo.VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag.Hebben ze gesmuld van je appeltaart? Voel je je ook echt jarig? Heb je nog leuke cadeautjes gehad?Vandaag zijn de kinderen natuurlijk lekker vrij van school,da's wel gezellig.Als ik al die verhalen van jullie lees krijg ik steeds meer zin om naar je toe te komen.Lijkt me allemaal héél bijzonder om mee te maken.
    Ciao Caro

  • 06 December 2009 - 14:46

    Marjolijn:

    Lieve Dorien!
    Van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Beter daar jarig zijn dan vandaag hier in dit druilerige natte landje. Heel veel plezier vandaag en succes met alles wat jullie gaan doen in de komende tijd, groetjes aan Loes,
    Marjolijn Bos

  • 06 December 2009 - 16:15

    Mariska V. Apeldoorn:

    Hoi Dorien, gefeliciteerd met je 19e verjaardag, heel bijzonder denk ik om dat daar te vieren. Lees altijd met veel plezier je stukjes, groeten aan Loes en nog heel veel plezier daar

  • 06 December 2009 - 17:56

    Tim:

    Gefeliciteerd!! fijne dag gehad?

  • 06 December 2009 - 18:42

    Fam. Brink:

    Hallo Dorien,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag geniet van deze dag.

    Groetjes van Gert, José, Thomas en Daniël

    Ook aan Loes.

  • 06 December 2009 - 19:21

    Miriam St.:

    Hallo Dorien,

    Leuk om te zien waar jullie allemaal mee bezig zijn en hoe jij met hart en ziel je in zet ,en vertelt over Chana. Wij willen ook van deze kant jouw feliciteren met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.
    Doe Loes ook de groetjes en we wachten al weer benieuwd op je nieuwe reisverslag.

    René en Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 65705

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

UCU in Africa

14 Juni 2011 - 09 Augustus 2011

Hanukkah - Vierde Editie

22 November 2009 - 27 Juni 2010

7 maanden vrijwilligerswerk

01 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Mijn eerste reis naar Ghana

Landen bezocht: